15 oktober 2012

Ik ben mezelf of niet

Onafhankelijk zijn wil niet zeggen dat je je van niemand iets aantrekt. 

Ik lees het zo vaak, vooral ook op Facebook; ....
- Ik ben mezelf en luister naar niemand;
- Ik ben sterk en weet zelf heel goed hoe ik het moet doen; 
- Ik heb niemand nodig;
- Ik ben sterk omdat ik mijn eigen weg ga zonder me van iemand iets aan te trekken..... 

Maar onafhankelijk kun je alleen maar zijn als je mét meerdere mensen samenwerkt. Anders ben je een alleenganger. 

Met onderstaande foto en tekst bij elkaar maak ik duidelijk wat onafhankelijk zijn volgens mij wél betekent.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Onafhankelijkheid wil zeggen dat je niemand kunt missen die je dierbaar is. Maar je beslist zelf over je lot door de keuzes die je, onafhankelijk van andere zaken (verleiding, ego, dogma) of andere mensen maakt. 
Je staat midden tussen de mensen, luistert naar ze, maar maakt je keuzes zelf. 

Dan ben je jezelf.
Gnothi Seauton.


Mk 20121015.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De energiesystemen van Moeder Aarde.

De energiesystemen van Moeder Aarde.   Leylijnen (uiterlijke aardenergie)  en chakra’s (innerlijke energie) staan met elka...